onsdag den 16. oktober 2013

At holde balancen - i flere plan

Det er længe siden jeg begyndte at opfatte mig som en linedanser.
Men i lang tid var jeg kun bevidst om det ene plan...
om mani-depressions aksen
Mit mål var at holde mig stabil -
Og det er det stadigvæk.
Jeg tror at dyrker man den hypomane og maniske side af sygdommen,
så øger man også risikoen for at få den depressive,
Og det bliver sværere og sværere at kontrollere sygdommen.

Men...

Hvem gidder være normal?

Jeg er blevet bevidst om at der er en anden akse i min linedans -
Normalitet - galskabs aksen
Jeg tror galskab kan være berigende,
Kreativitet, nytænkning, impulsivitet og spontanitet,
Og ikke mindst den særegne humor der findes på en lukket afdeling.
Men også farligt...
Lidelse har det med at flette sig ind i billedet.

Så en balance mellem den kvælende normalitet,
Og så meget galskab jeg kan håndtere uden at lidelsen spiller ind.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar